Bambi på hal is.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har T fått skridskor av sin mormor, alltså min mamma.

Vädret idag var som gjort för att testa dessa skridskor för första gången. Så sagt och gjort. Vi packade ner skridskorna, även mina och J:s skridskor packades ner. Sen åkte vi ner till Västerviken här i Strängnäs där dem spolar is. Isen var det inte bästa kvalité på och det var snö på men det passade T ganska bra eftersom det inte går lika fort då.

Han åkte på och när både jag och J tyckte att vi hade åkt färdigt skulle T minsann inte åka hem. Han skulle åka mer! Jag är så glad över att han tyckte att det var så roligt att åka skridskor. Han fick åka en stund till och sen lockade vi med att åka hem och dricka barn choklad och äta våfflor men inte ens det fick honom att vilja ge upp åkningen men vi lyckades ändå få med honom hem.

Resten av dagen spenderades hör hemma med att mest mysa och titta på film. Jag tror att vi hann med att se tre filmer. T fick välja och då blev det först kung fu panda och sedan bilar 1 och 2.

Nu sitter jag här och bara njuter av att få virka utan att någon stör. Jag håller just nu på med det största virkprojektet jag någonsin gjort. Jag kommer att lägga upp bilder när jag väl är färdig.

Snart kommer J hem från dykträningen och då ska vi kolla klart på en film som vi började se igår men jag kunde inte hålla mig vaken.

Hoppas att ni haft en lika bra dag som jag haft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0